Pancakes♥

Gjorde pannkakor idag när jag kom hem! Suuuuuper goda! :D Min syrra va sjuk så jag tänkte va lite snäll mot henne, för en gångs skull. Här har ni receptet på min enkla, snabba och goda pannkakor! ^^
 
Till 8-10 stycken:
6 dl mjölk
3 ägg
2 ½ dl mjöl 
½-1 tsk salt
1 tsk vanilj socker (något jag hittat på själv öf rlite extra vanilj smak)
Smör/margarin för att steka med 
 
Gör så här
Vispa ner mjölet i hälften av mjölken. Vispa tills smeten är jämn och fin. Vispa sedan ner resten av ingredienserna och vispa noga. Häll sen lite av semten i taget, precis så att det täcker stekjärnet, och gädda dem så att de får en gyllenbrun färg.
Servera med grädde, socker eller sylt. Det är även gott med vanlij gass och färska hallon till!:)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback