Beauty Tips-Ansiktsskrubb med kanel

Tänkte dela med mig av ett litet skönhets tips. Det är en hemmagjord ansiktsskrubb på olivolja, salt och kanel som är super bra. Saltet skrubbar bort döda hudceller och väcker huden till liv. Olivoljan gör så att huden blir mjuk och fin och kanelen motverkar acne.Jag vet inte riktigt hur ofta man ska göra det, men jag gör det ungefär en gång i veckan och är jätte nöjd. 
 
Du behöver:
2 msk olivolja 
1 msk kanel
1 msk salt
Detta är "orginal måtten", men det blir väldigt myckte, till cirka 3 gånger. Ibland gör jag hälften eller så förvarar jag det i kylen så länge. 
 
Gör så här:
Blanda alla ingidierserna nogrant med en gaffel. Jobba sedan in masken med små cirkelformade rörelser i huden. Skrubba extra noga kring näsan där det ofta samlas extra mycket smuts och bakterier. Skölj sedan av. Tänk på att att hålla rent ett par centimeter runt ögonen då man är väldigt känslig där. 
 
Detta är super bra! Testa gärna det hemma^^
haha, jag vet att det ser jätte konstigt ut, men det funkar bra och är billigt! 
försåt även om det ser jätte äckligt ut när man har blandat det... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback